Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Vissen met de bolognesehengel

Info over Techniek en materialen mbt het vissen met de match.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tobo

Vissen met de bolognesehengel

Ongelezen bericht door tobo »

Omdat ikzelf pas besloten hebt me volledig toe te leggen op het witvissen ben ik me over alle technieken aan het informeren.
Vaste hengel heb ik jaren gedaan, wil wel meer allround kunnen vissen, maar zo effe met de kantstok is wel plezant. Het mooie hieraan zijn de fijne pennetjes, niks zo spannend om op zo een pennetje te gefocused te zijn.
Feederen heb ik pas ontdekt dat dit ook zeer plezante manier van vissen is zoals zovelen dit vinden.
Matchvissen heb ik ook altijd graag gedaan, dan komt het leuke van de dobbers terug, alleen vind ik zo een Engelse pen niet zo plezant, je hebt direct al zwaardere pennen nodig als je wat verder wilt werpen.
Dan kom ik bij de bolognesehengel terecht, hier niet populair, maar vind dit eigenlijk raar.
Kunt met korte en lange slag vissen zelfde als bij vaste hengel, kunt driftend vissen op rivieren en dit allemaal ook met die lichte pennetjes, je hoeft niet zo snel met schuivende montages te vissen doordat je een lange
hengellengte hebt. Lijkt me een leuke techniek maar vind er niet zo heel veel over.
Iemand hier meningen en/of ervaringen over te delen?
Laatst gewijzigd door harpie op 01 nov 2013, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Typ de eerste letter van een nieuw onderwerp altijd met een hoofdletter! Neem a.u.b. de forumregels in acht.

Dit onderwerp heeft 6 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels