Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Sukkelen met de match, stuitje, opkrullen draad

Info over Techniek en materialen mbt het vissen met de match.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Slafes

Sukkelen met de match, stuitje, opkrullen draad

Ongelezen bericht door Slafes »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, veel is er te vinden over het stuitje en dergelijke, maar niet wat ik net wil weten...
Ik heb dus een matchpen, ik vis dieper dan de hengellengte en gebruik een stuitje. Na 2 keer inwerpen is mijn stuitje al 20cm opgeschoven. Leg een nieuw stuitje aan, meer wikkelingen, schuift nog steeds op. Gebruik een ander materiaal dan nylon, schuift nog steeds op.
Hoe maak ik het ideale stuitje dat amper schuift?
Dan nog een vraagje over het krullen van de draad. Zowel bij match als picker krult mijn draad zo dikwijls dat wanneer ik het korfje vul, de draad al rond de top is gedraaid. Is pas nieuwe draad, omdat de vorige ook al krulde, maar die was al meer dan een jaar oud. Heb ik nu draad die extreem krult, of is het iets anders?
Wie kan helpen?

Dit onderwerp heeft 12 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels