Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Streetfishing regio Aalst/Gent

Info over Stekinfo en vangsten van roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pivo

Streetfishing regio Aalst/Gent

Ongelezen bericht door Pivo »

Beste mede vissers!

Ikzelf vis nu een jaartje of 2 op roofvis, helaas is men ervaring nog niet zo erg toegenomen.
Heb al veel info verzameld en heb een zak vol kunstaas.
Velen onder ons hebben dezelfde vraag: "hoe wordt ik nu een goede roofvisser".
Welja het beste is om gewoon te gaan oefenen, en zoveel mogelijk aan de waterkant te vertoeven.
Wat kan je dan niet beter doen dan samen aan "Streetfishing" te gaan doen!
http://www.roofvisnet.nl/artikelen.php? ... ow&id=1041
Nu is mijn idee, mensen van in 1 regio, wekelijks (zoals een visclub) samen komen, en een enkele uurtjes proberen zoveel mogelijk vis te vangen.
Daarom zou ik graag een avond in de week een afspraak maken om eens te gaan vissen op de dender in Aalst.
Zo kunnen we eens enkele uurtjes gaan vissen met een groepje, en zoveel mogelijk uit proberen qua kunstaas en vis strategieën.
De regels die ik zou toepassen zijn dan het volgende:
- Het catch and release protocol toe te passen!
- Zoveel mogelijk van elkaar te leren, en visvrienden te ontmoeten.
- Echt een wedstrijd zou ik er niet van maken, maar instinctief wil ieder wel het meeste vis vangen.
- Ook jezelf te voorzien van een visverlof.
We spreken dan af voor de ingang van het station van Aalst, en vanaf daar vertrekken we richting de dender (100m van het station).
Hopelijk kunnen we dit dan af en toe doen, on zo samen steeds op jacht gaan.
Zo kunnen we in de spotlight komen te staan, en meer mensen aanmoedigen dit zelfde toe te passen.
In groep is het dan ook veel prettiger dan alleen.

Greetings!
Ivo.

Dit onderwerp heeft 86 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels