Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Wat heb ik aan de lijn ?

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
tippe

Wat heb ik aan de lijn ?

Ongelezen bericht door tippe »

Gasten,
volgend verhaal gaan jullie waarschijnlijk niet geloven, maar is toch echt waar. ik ben geen fantasist en schrijven zit ook niet echt in mijn bloed.
ik heb zelfs zitten nadenken ander welke rubriek ik dit nu moest schrijven....

zaternamiddag ben ik weest vissen op kanaal brugge-oostende in oostende, ter hoogte van de oesterbank. voor de mensen die daar bekend zijn, daar waar je beneden aan het water kan zitten op de nieuw gegoten beton.
en dan nu, nogmaals je moet me niet geloven, maar het is echt wreed.

de vangst was super te noemen. na een balletje of 5 voeder te hebben gegooid en een 5tal minuutjes wachten had ik de eerste voorn vast op een witte made. echt super gevangen. ik had een 17 stuks op een uur. allemaal schoon maatse, enkele zelfs die ik moest scheppen. echt daar bijt de vis enorm voor het ogenblik.

op een gegeven moment lopen er boven mij op het fietspad 2 kinderen. ik hoor de ene tege de andere nog zeggen van "da vissen moet toch niet leuk zijn, nen hele dag zo op een dobberke kijken..." natuurlijk op die moment men dobberke terug onder met weer nen maatse voorn. en om te showen laat ik de voorn zo een beetje bovenop zwemmen om zeker te zijn dat ze zagen dat ik ne vis had :mrgreen:

maar wat dan volgende was een dertig seconden durend spektakell!! terwijl ik de vis niet onmiddellijk uit het water hief kwam er vanonder het wateroppervlak een serieuze zwarte kolk, nen KLOTE AALSCHOLVER godverdekke had mijne vis vast, super geenerveerd en roepend sloeg ik met mijn stok, maar die rotvogel week niet. met ne maatvoorn en mijne haak in zijne smoel dook hij terug onder, mijne rek (1.6 ik was met mijn vijverstokken bezig) werd getest tot de draad van mijn onderlijn brak. verbaasd en helemaal ondersteboven stond ik daar op diene beton, visstok in de hand kapotte lijn maar vooral de vijand die gewonnen had... aan de overkant waar er een trap is voor roeibootjes te water te laten ging die rotzak uitrusten en mij nog ferm uitlachen met zijn vleugels open in de wind.
:evil: :evil:

zoals ik al zei, dit gaan jullie niet geloven, maar ik zweer het, het is echt waar!! diene vogel had chance dat hij dit niet deed met mijn lancé, anders had ik s'avonds aalscholver gegeten.

Dit onderwerp heeft 19 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels