Wij hebben nu reeds 5 jaar een ontgasser/verluchter gekocht bij Gebroeders Vandeput.
Deze werkte altijd perfect tot nu.
Ineens sprong de aan en uitknop in dat bijgeleverde bakje (waar denk ik een zekering in zit) regelmatig. Dan hebben we de amperage een stand hoger gezet van 2 naar 3 ampere en dan werkte de pomp terug een hele tijd.
Na een tijdje begon de pomp wat trager te draaien en dachten we dat er iets aan de pomp zelf was. We hebben deze er af genomen en eens open gedaan om na te zien maar daar was niets zichtbaar dat verkeerd was. Dan heb ik bij mij thuis deze getest door een stroomkabel aan te sluiten en deze draaide perfect.
Wanneer ik ze terug installeerde op de vijver en aansloot was het hetzelfde: enorm traag draaien.
Dan hebben we de amperage terug een stand hoger gezet maar zonder resultaat. Op dit moment als we de pomp aanzetten via die aan en uitknop dan springt onze differentieel altijd.
Ik heb ook al geprobeerd om de pomp zonder dat bakje rechtstreeks aan te sluiten in een stopcontact aan de vijver maar dan springt onze differentieel ook altijd. Thuis lukte dit dus wel zonder dat er iets sprong.
Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Elektriciteit? De pomp? Het bakje met amperageregeling? De kabel? Differentieel?
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Verluchter/ontgasser probleem
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 15 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden