Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Weten jullie welke visjes dit zijn?

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
miracolli

Weten jullie welke visjes dit zijn?

Ongelezen bericht door miracolli »

Beste vissers,

Een 6-tal jaren geleden, heb ik in een boerenputje (280 vierkante meter) in de buurt een 40 goudvisjes geplaatst.
Ik hoopte met wat geluk ermee in dat putje een kweekje te kunnen opstarten.
Ondertussen ben ik enkele malen gaan kijken en een hengeltje ingelegd.
Op één keer ving ik een salamander en daarna een stekelbaars, maar anders nooit iets.
Wel heb ik op een mooie dag een kapertje van ongeveer 30 cm zien luieren in de zon.

In oktober vorig jaar, zag ik opeens massa's kleine visjes.
Ondertussen zijn die visjes gegroeid en kon ik er makkelijk enkele uitscheppen met mijn schepnet.
De visjes variëren van 3 tot een goeie 6 cm.
Om te achterhalen welke visjes het nu zijn, heb ik er enkele meegenomen naar huis.

Met een boekje ben ik beginnen grondig te zoeken.
Zo lijkt het visje op een alver, vetje en rietvoorn. Al hoop ik nog altijd dat het goudvisjes zijn.
Doordat ze nog redelijk klein zijn, kan ik met geen zekerheid zeggen welke soort het nu is.
Ik kan natuurlijk nog wat wachten tot ze groter zijn, maar mijn nieuwsgierigheid is te groot.

Welk visje denken jullie dat het is?
Alvast bedankt voor een antwoord.

[album]1033[/album]

Dit onderwerp heeft 20 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels