Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Matchvissen op afstand

Info over Techniek en materialen mbt het vissen met de match.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
filiep72

Matchvissen op afstand

Ongelezen bericht door filiep72 »

Ik zou wel eens mijn grenzen willen verleggen bij het matchvissen. In plaats van op een meter of 15 - 25 te vissen wil ik wel eens rond de 35 à 40 meter gaan. Zot hé. :D .
Dat ik mijn voer zo ver moet schieten met een daarvoor bestemde katapult, zo ver ben ik al. En dat het schieten véél oefening zal vragen, dat ben ik mij ook al bewust. Blijven oefenen dus 8) .
Maar euhm, technisch blijven er mij nog een aantal vragen? Welke pennen, loodverdeling, aaspresentatie,...
Stel, een vijver met wat brasem, karpertjes, kroezen ook. Max. 2 meter diep. En ik wil +/- 40 meter uit de kant vissen. Hang ik een slider aan of toch een vaste montage? Ik kies voor een slider van ong 10 gram. (nog géén ervaring mee :oops:). Omdat ik denk dat mijn werpgewicht dan meer geconcentreerd zit en dat dit beter is om in te gooien en die 40 meter te halen. Hoe loden we dan een pen van 10-12 gram uit? Gebruiken we een schuifloodje van 6 of 8 gram om de boel uit te loden. Oppassen, ik wil van eigens ook niet te veel in de war gooien [-X . Om toch een beetje stil te kunnen liggen op mijn voerplek plaats ik een loodje of 2 op de grond. Mijn onderlijn is
25 cm. Daardoor zie ik de matchpen ook beter op 40 meter en een flinke kabbel op het water. Ik ga 16 of 18/100 op de molen spoelen, want er komt toch wat kracht bij te kijken. Onderlijn 14/100e.
Wat denken jullie ?

Dit onderwerp heeft 5 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels