Hier in Vlaanderen heb ik tot nu toe alleen baars en snoek op mijn kunstaas weten te vangen.
Maar ik kan je wel een interessante anekdote vertellen over een door mij gemaakte vangst in Ierland.
Vele jaren geleden viste ik in Ierland op de “Royal Canal” te Leixlip met een Mepps spinner met bladmaat 4.
Op een mooie voorjaarsdag na de maanden ervoor alleen snoek en baars te hebben gevangen, stond ik weer eens op dit kanaal te vissen.
Op een zeker moment kreeg ik een felle en niet mis te verstane aanbeet.
Ik voelde tijdens de dril dat het geen snoek of baars was. Groot was mijn verbazing wanneer ik de vis landde. Het was een redelijk grote blankvoorn (om en bij de 25 cm) netjes voorin in de bek gehaakt.
Een tijdje later landde ik tijdens diezelfde sessie opnieuw een blankvoorn van hetzelfde formaat op exact dezelfde stek. Weeral mooi voorin de bek gehaakt.
Ze hadden mijn spinner dus doelbewust en zonder te twijfelen gepakt.
Sinds die bepaalde sessie is me dat echter nooit meer overkomen: een blankvoorn vangen op kunstaas.
Ik ben benieuwd of anderen ook soms niet te verwachten vissoorten vangen terwijl ze gericht op roofvis vissen.
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Meest buitengewone vangst op kunstaas of aasvis
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 24 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden