Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Hoe te vissen op brasem ?

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Catvisser

Hoe te vissen op brasem ?

Ongelezen bericht door Catvisser »

Beste vissers,

In het verleden zijn er misschien al topics verschenen over hoe het beste op brasem te vissen maar kan hier niet onmiddellijk terugvinden wat ik zou willen weten. Aangezien het visbestand op onze vijver enkel uit karper bestaat ontbreekt mij de techniek om op brasem te vissen. Graag wat basis tips om op de meeste wateren op brasem te vissen.
Ik heb de gewoonte om zowel op brasem als op karper slepens op de grond te vissen. Heb gehoord dat je voor brasem er zeker van moet zijn dat het aas stil ligt. Dus minstens een cm of 5 op grond moet vissen afhankelijk van de stroming / wind. Klopt deze theorie? Heb ook al mensen horen zeggen dat ze eerst een half uur voederen op een plaats vooraleer er te vissen. Brasem zouden nogal snel wantrouwig zijn. Als ze een lijn voelen zijn ze weg... Ze eerst rustig laten azen zou de vis op de stek houden ..?
Hoe hou je de vissen het best op je plaats? Als op karper wordt gevist moet je heel dikwijls bijvoederen met kleine hoeveelheden om de vis op u visplaats te houden. Op de meeste clubs is er echter geen voeder toegelaten. Enkel maden, mais, kemp, korrels en soms casters zijn toegelaten.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt

Dit onderwerp heeft 2 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels