Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Welk vistuigjes kopen

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Kamperfoelie

Welk vistuigjes kopen

Ongelezen bericht door Kamperfoelie »

Ik heb al geregeld gevist met de vaste stok, maar altijd erg amateuristisch. Ik heb een basic hengel van arca van 4 meter. Als vistuigje (ik bedoel draad+dobber+haak+lood, klopt de term vistuig dan want ik ben niet zeker) kocht ik telkens iets in de lokale viswinkel.
Nu de laatste keer dat ik een tuigje kocht, ging mijn dobber plat liggen, en zonk deze bij het aanbrengen van zelf de lichtste bolletjes lood. Het leek mij nogal rommel te zijn.
Ik wil de komende maanden nog enkele keren gaan vissen, maar wil deze keer wel op zoek naar tuigjes van enige kwaliteit. Ik las ergens dat veel vissers dit zelf samenstellen en aanpassen aan alle omstandigheden. Nu, daar wil ik mij nog niet direct aan wagen. Ik ben dus op zoek naar goede, volledig voorgemaakte vistuigjes. Moet ik dan zoeken naar bepaalde merken, links naar websites mogen ook. Als het helpt, ik ga vooral op voorn vissen in een vijver met een diepte van ongeveer 1,5 meter
Bedankt!

Dit onderwerp heeft 7 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels